Varför blir det alltid så här?

Fredagen den 14/6 började så kalasbra som alla kalasbra dagar gör. Efter ett gott samarbete kunde hela mitt skift komma upp ur gruvhålet i mycket god tid för den obligatoriska lögningen. Väl hemma kastade jag in ryggan och drog vidare mot den enda mack i Hedemora som har ett par motorprylar. 20 liter soppa tankades och en korv med bröd var man lätt värd, en dag som denna. Det är nu som livet tar en kraftfull vändning och allt tycks gå åt helvete. Snubben i kassan grillade mitt bröd så jag tror att det var den synen Dan Andersson såg när han skrev sina Kolardikter. När korvbrödet kolat en stund, undrade den lätt generade grabben om jag ville ha ett nytt. På grund av min tidsbrist fick jag lov att tacka nej till detta. Väl nere i i Sätrabrunn, startade sidewingen på ett kick. Vi rullade ut och efter endast 3 varv tvärnyper Hondarovan. Å sicket elände!! Som Peps Persson sjöng.
 
  

Kommentarer
Postat av: Lazon

Jag lider med er trots ditt smått poetiska förspel till denna mekaniska depression. Jag har inte haft hjärta att lägga ut åkbilderna från era varv. Det verkar som det gått något fanstyg i den "nya" C klassen dom enda 2 för mig kända ekipagen verkar inte komma till start i år! En rasar och en har fel färg. Jag tror jag rear ut skiten nu.

2013-06-14 @ 23:24:29
URL: http://www.albinracing.blogg.se
Postat av: Herr T

Skulle tro att Detroit pensionär snuvan

2013-06-14 @ 23:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0