Hemmabygget är äntligen provkörd

Nu har jag äntligen fått tummen ur och fixat det sista på mitt hemmabygge. Med en ljuddämpare monterad behövdes inget göras åt förgasaren.Den gick riktigt fint. Det tog ändå lite tid att kapa och svetsa om röret, så att allt skulle bli (enligt mig själv) rätt. Passade även på att montera ett stöd, (självklart en produkt ifrån Biltema) då det visat sig vara jobbigt att hela tiden släpa med ett löst mc stöd.
Vid provkörningen märkte jag att bland annat tanken måste tätas, då viss inkontinens uppstod. Trots att röret är lindat blev det ganska varmt åt röven. Då jag gillar utseendet på dragningen kommer jag att bita ihop och låta det vara.Stekt fläsk luktar ju gott. Det var tveksamma bromsar, men det gör inget. Det är ju kul när det går fort.
Jag lyckades ta mig runt provbanan Åsgatan-Borganäsvägen utan missöden.
Mot kvällen tog jag o Lazon en liten trialtur på våran bergsknalle. Det var roligt, men jag tror bestämt att Spanjorskan behöver lite kärlek inom en ganska snar framtid.
Dagen avslutades på hyllan, där god Irlänsk dryck serverades av Knäcken. GOTT!!



Kommentarer
Postat av: Ljung

Att provköra ett fordon av den kalibern i stadens centrum visar en blygsamhet som tilltalar mig.

2014-06-26 @ 09:00:36
Postat av: Herr T

Ja du får ju bara ta en...

2014-06-26 @ 18:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0