Nationaldagen

Idag är den dag som vi svenskar firar på tok för lite. Ser man på nyheterna så är det mest elände och negativa saker som tas upp. Jag håller inte riktigt med i allt detta, utan tycker att Sverige är ett ganska så jävla bra land att ha förmånen att vara född och bo i. Jag personligen, får en del slantar över trots att jag betalar en del i skatt. Jag har haft utbildning och sjukvård som inte har ruinerat mig. Vi hjälper en massa människor till ett nytt och bättre liv här, oavsett vad tidningar och tv väljer att påvisa. Vi exporterar en hel del varor av olika slag. Vi har möjligheten att påverka och rösta i fria val. Vi har ett land fullt av duktiga idrottsmän och kvinnor. Ja, listan kan göras lång. Därför väljer iallafall jag att fira idag!
Hur har jag då firat?
En tur med mina föräldrar upp till stugan i Norn, där det som vanligt fanns en hel del att göra.
Efter det så träffade jag sidovagnspiloten Örjan och vi beslöt oss för att montera sommarsulorna på tysken. Den måste ju stå klar när andan faller på och det vankas lite spontanåkning. 
Det hela avlöpte fint, fast vi enligt garagegrannar använder däckjärn avsedda för lastbilsdäck.
Nu står han (Ja, det är en han.Vi har efter idogt letande endast hittat maskulina drag) redo för lite bus. 

Kommentarer
Postat av: Svante

Apropå nationaldagsfirande, det finns ingenting som ställer till så mycket jävelskap som nationalism och religion, Hitta på en annan orsak till firande så ställer jag upp!

2014-06-06 @ 23:31:38
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ludde

Läs igen Svante. Dom exemplen som jag nämner har väl inget med jävulskap att göra.

2014-06-07 @ 00:09:18
Postat av: Svante

Jag menar rent allmänt i världen, vi bor ju i en idyll.

2014-06-07 @ 11:06:44
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: BITTERPITTEN

Fast nog är det nåt knas med landet när nästan alla duktiga idrottsmän som representerar Sverige,betalar skatt i andra länder istället för Sverige.Att sen politikerna hyllar dessa skattesmitare gör det hela ändå mer surrealistiskt.
Sen undrar jag varför vi firar att Gustaf Wasa blev kung ? Han var väl inte våran första kung ?

2014-06-07 @ 13:59:19
URL: http://bittterpittten.blogspot.se/
Postat av: Herr T

Bitterpitten det hade väl förstås varit bättre å fira Lenin och Stalin

2014-06-07 @ 18:28:37
Postat av: Ludde.

Där har du helt rätt. Jag valde dock att fokusera på bra saker i vårat fina land.

2014-06-07 @ 19:21:09
Postat av: BITTERPITTEN

Till Herr T.
Jag hatar Lenin och Stalin lika mycket som jag hatar Hitler.Och jag har inget till övers för vänsterextremister om du trodde det.
Jag bara undrade varför vi just firar Wasa ?

2014-06-07 @ 22:18:06
URL: http://bitterpitten.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0