Oeffektiva präster

 
 
Så var det slut på ledigveckan för den här gången. Den har varit bra och jag har fått mycket gjort, men nu väntar ny Måndag med nya möjligheter. Ska bli rätt så skönt att få åka ner i gruvhålet och ladda lite igen.
När jag skulle dricka mitt förmiddagskaffe hamnade jag framför tv:n. Där pågick det ett dop av en ny prinsessa. Jag reagerade på att det krävdes inte mindre än tre präster för att jäntan skulle bli döpt. Annat var det i Vikmanshyttan där Göran Granberg var präst. Han kunde fixa fyra bröllop och en begravning samtidigt som han läxade upp ett gäng kaxiga konfirmander. Det är skillnad på olika.
Den omtyckte prästen Göran Granberg som var en profil i Vikmanshyttan.

Kommentarer
Postat av: lazon

Prällen Granberg vilken man. Han sket i det högkyrkeliga och såg till att få saker uträttade.

2014-06-09 @ 00:12:17
URL: http://www.albinracing.blogg
Postat av: BITTERPITTEN

Ja antingen går det så dåligt för kyrkan att prällarna måste dela på jobben nu mer. Eller också är dom bara mediakåta och vill synas i TV.

2014-06-09 @ 01:10:22
URL: http://bittterpittten.blogspot.com
Postat av: Ludde

Ja, speciellt svårdöpt kan hon ju knappast ha varit.

2014-06-09 @ 10:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0