Lite funderingar kring Svensk Isracing och dess framtid

Nu har den suveräna SM finalen sjunkit in och fått gona sig i ett par dagar. Med våra suveräna juniorer kan det tyckas att framtiden bara är ljus. Jag tror att det är helt fel. Jag kan bara konstatera att det är färre förare som är redo när det är tävlingsdags. Vi har bara en serie, men ändå tvingas lag till böter på grund av icke fullständiga lag. Vad kan vi då göra åt detta? Någon enkel lösning finns nog inte. Jag tror att alla som åker eller tänker börja måste tas omhand oavsett villken ålder vederbörande har. Med detta menas inte att det räcker att vara ägare till en ismoppe för att få kvalplatser. Slopa den förlegade lagåkningen och kör istället individuella tävlingar.
Det viktigaste är nog klimatet runt våran underbara sport. Jag skrev en enkel fråga på facebook sidan Isracingens vänner och fans. Detta togs genast som kritik mot någon förare och själva frågan glömdes snabbt bort. Kan vi inte enas och dra åt samma håll, är jag rädd att våran sport snart dör ut.

Kommentarer
Postat av: Herr T

Ja Ludde det är svårt ett ostämt piano en svårt viktväktar beroende och ett Putin fan då blir det svårt . Va önskar du digi födelsedagspresent

2014-03-23 @ 00:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0