Lite tankar kring Trial

Torsdagkväll och den riktiga skruvarlusten lyser med sin frånvaro. Jag byter nog ut isgaraget mot soffan innan veckans sista nattskift tar sin början.                                                                                                                 Funderar lite på vad det är med Trial som jag fastnat för. Det är helt tvärt om mot dom andra mc grenar som jag har provat. När det gäller Isracing så är det främst farten och det grymma fästet som tjusar. Med sidovagnsåkningen är det farten och samspelet mellan förare och burkslav. Med min enduro Honda åker jag uteslutande grusvägar för att få känna farten. I skogen är jag usel, så det går på tok för sakta för att vara roligt. Med Montesan går det otroligt sakta med är ändå skitkul. Enkelheten är också en bidragande orsak. Hoj, hjälm och stövlar är allt jag behöver. Med tysta motorer och undvikande av hjulspinn får man ganska lätt olika ställen att åka på. Vi varken stör eller förstör! För egen del krävs även att man har en god kamrat boendes i Catalonien. Spanjorskan är hållbar men jag förstör skärmar på löpande band, så Mats har fullt upp med att skaffa nya till mig. När Honda tog över Montesa, köpte den här snubben upp alla gamla prylar och sitter nu på en hel del godsaker(www.cienmotos.com)
 

Nu har det gått så långt att jag sneglar lite på en nyare madame. Jag undrar om inte jag skulle passa riktigt bra ihop med den här spanjorskan. En Ossa 250 med mycket vackra linjer. Färgsättningen matchar min ismoppe på pricken.  Har ingen aning om hur Montesan skulle reagera, men det vore kul att prova. Dom lär ju vara ganska eldiga i tempramentet, dom sydeuropeiska damerna.
 
Ludde  Till hälften humanist,hälften filosof och hälften matematiker
 

Kommentarer
Postat av: Herr T

Som 100% toffel så måste du nog fråga först

2014-11-06 @ 16:17:51
Postat av: Ludde

Som 100% Mupp har du inte rätt att ha en åsikt!

2014-11-06 @ 16:36:04
Postat av: Peter

100% snygg hoj. Ni är 100% lika slut bägge två!

2014-11-06 @ 16:53:27
Postat av: Lazon

Säkert en trevlig hoj men färgsättningen gör mig aningen höstallergisk. Lite för mycket varselkläder och dagis vilseväst över den. Men med den färgen borde ju till och med älgjägarna kunna se skillnad på Dig och en älg.

2014-11-06 @ 17:01:45
URL: http://www.albinracing.blogg.se
Postat av: Ludde

Med svart/gröna varselkläder lär jag bli osynlig i novemberskogen. Drar jag sedan ner brallorna och böjer mig framåt ser jag ut som ett grävlingsgryt.

2014-11-06 @ 17:22:55
Postat av: Svante

Men kommer det fram en äckligt grisskär trialhioj så vet vi vem som köper den.

2014-11-06 @ 17:40:26
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Marina

Hoppas du är bättre förare än matematiker! tre hälftar! X -kexet

2014-11-06 @ 17:53:24
Postat av: Herr T

Tofflor förkläde och dammvippa det blir ju tre

2014-11-06 @ 18:03:47
Postat av: Ludde

Vad du fantiserar HerrT

2014-11-07 @ 15:35:20
Postat av: Herr T

Bara fakta kompis

2014-11-08 @ 00:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0