Mopedutflykten

I går genomfördes årets kanske sista moppeutflykt. Vi väntar ju en årstid som lämpar sig bättre för lek med Ismoppen och Tysken. Vi hade både väder och motorgudarna med oss för vädret var fantastiskt och alla moppar höll hela turen. Det började lite illa för A.Linder som tvingades skruva med sin Westlundare in i det sista. Det var en nöjd Anders som nu är ensam Negerkung, sedan Efraim Långstrump tvingats abdikera ifrån tronen. Efter många goda råd och nya batterier hoppade 750 puffran igång.
Resan började vid isgaraget och gick norrut mot Vikmanshyttan. Deltagarna hade ett antal kluriga frågor att svara på, under resans gång. Det visade sig att det är ett gäng ganska allmänbildade gossar, ty det var många rätta svar ikryssade. Framme vid mitt föräldrahem genomfördes ett ganska enkelt trialprov på min Spanjorska. Tanken med det var att minst en skulle bli biten och köpa sig en hoj och bli med i Hedemora TT.
Örjan under trialprovet som han, likt alla övriga, klarade med glans.
 
När frågor och balansövningar var avklarat fortsatte vi mot Säter för att kolla på lite fräna prylar. Hos Öhrn fanns mycket trevligt att beskåda.
En Cadillac 1930 med 16 cylindrar under huven.
En vacker stjärnmotor.
Äger man ett plan och vill ut på en flygtur, så måste man ha en Willys Jeep för att bogsera ut planet också.
 
När vi gått igenom allt fortsatte färden hem till Norman som visade sig ha en jävla massa motorcyklar.
En Honda 250 Elsinore samt lite aluminiumramar borde alla Heminredare fixa till. 
På den här Suzukin vann Michael Pichon 250 VM 2003.
Till min stora glädje fanns även en knarr för TT.
 
När vi var klara fortsatte vi hem till Svante där vi åt Ärtsoppa och Fläskpannkaka. Det smakade mycket bra och gav oss krafter till smidesprovet.
Werner i smedtagen medans Bullman strå bakom och ser fånig ut.
Efter en lång dags vedermödor koras den lycklige segraren: Lazon.
Till sist Svantes metallkompost. Tydligen den enda av sitt slag på Fogdegatan.
 

Kommentarer
Postat av: Svante

Aj,aj,aj nu får jag nog larma min metallkompost så jag får ha den ifred.

2014-10-12 @ 22:22:39
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0