GP Speedway och hjälmlack

 
 
 
Efter att ha letat runt lite, på olika hemsidor,hittades ett vurpollon för rätt slantar i passande stuk. I Fredags dök den så äntligen upp, så det var bara att maskera och lackera.
Jag är riktigt nöjd med slutresultatet. Döskallar är ju som sagt alltid rätt. Den kommer att sitta fint när Pissmyran skall luftas.
 
När hjälmen var klar åkte jag och tolv salta gruvgossar mot huvudstaden för att bevittna GP Speedway. Jag har ju förmånen att jobba åt ett företag som varje år avsätter pengar för olika evenemang till oss anställda.
 
Det var gott om tid för olika aktiviteter före racestart.
Här har just Plyhmen fått storpisk (3-1 till mig) framme vid tejpen.
Piloten Örjan och jag övar ihop oss inför sommarens äventyr med sidewingen.
Väl inne på arenan, bjöds vi på god mat och dryck. Lagom till kaffet och whiskyn kom den genomsympatiske Greg Hancock och pratade en liten stund. Jag hoppas verkligen att denna trevlige lille man tar hem guldet i år igen.

Racet var en ganska slätstruken historia som bäst kan sammanfattas med för skickliga förare på en för slät och fin bana. Ut med potatisharven och riv upp dansgolvet som dom åker på. Kul att se Stockholm i alla fall. Det var precis som hemma fast annorlunda.
 

Kommentarer
Postat av: Herr T

Håller helt med Greggan förtjänar ett guld konstigt att ingen klagar att han är för gammal

2014-09-28 @ 20:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0