Isracing hela helgen

Har haft en helg helt i min smak. Isracing i Gävle på Lördagen och Bollnäs på vilodagen. Gävle hade ont om funktionärer så jag o Åke(Strömsund) var behjälpliga vid starten. Precis som tidigare blev det ett snörace. 
Ö-vik luftade en helt ny förare i form av mekanikersonen Martin Haarahiltunen. Han gjorde en grymt fin tävling och tog en hel del poäng för sitt lag.
 
Vidare så visade Gävles lilla reserv, Dvärgen, god kamplust och gasade ända in i mål. Troligtvis är han ensam om att åka med liggande puffra nu. Jag har för mig att det är just den ramen som Stefan Svensson vann det sista Masters of Spikes med.
 
Vid Bollnäsracet dök det upp trevliga bekanta på läktaren. Det var classic föraren Hans Westelius som ogärna stannar hemma när det är Isracing i Bollnäs. Han visade bilder på sin nybyggda bromsbänk. Hans mycket potenta BSA kommer tydligen gå ännu bättre i sommar. 
 
Tävlingen vanns av Strömsund, som i och med segern säkrade guldet. Daniel Henderson gjorde en mycket bra tävling och tog med sina kanonstarter hem alla sina heat. Det ska bli kul att se hur långt den pöjkän kommer att gå.
 

Kommentarer
Postat av: Sätermannen

När man till helgen måste leka proletär och bidra till landets väl genom lönearbete är det prima fint att åtminstone kunna få läsa om de israce man missat! Tack för det.

2015-02-02 @ 08:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0