Isracing i Hälsingland

I morse kändes äntligen kroppen lite piggare, så det var bara att packa varma kläder och ge sig av mot Bollnäs. Just klädseln har blivit en liten grej för mig. Det går inte att se på Isracing utan att tankarna far iväg till Peter, och är mössan på känns det som att han är med och ser tävlingarna.
 
Väl på plats i depån ser jag nått som får mig att höja på ögonbrynen. Är det ett gammalt skepp( ishoj av Bollnästyp som edstugaanders och pojkarna framförde) som plockats fram ur gömmorna? Vid en närmare titt ser jag att ramen är betydligt nyare men med en hemdesignad bakskärm.
 
Tävlingen var mycket jämn och många förare åkte väldigt fort och stabilt. Posa o Stefan presterade fint men vi tyckte alla (Jag, Cissi, Alex, Nikodemus och Sätermannen) att Ove var dagens ispilot. Det är en fröjd att se den gossen åka.
 
När jag studerat bilden på Ove och framförallt hans pris upptäcker jag nått fasansfullt. Jag relaterar direkt till filmen Fäbojäntan. Jag inser att jag är i behov av vård och samtalsterapi.
 
Ludde Till hälften filosof, hälften klarsynt och hälften matematiker 

Kommentarer
Postat av: Herr T

Ska jag boka en tid med lite medicin typ la

2015-01-24 @ 21:53:32
Postat av: Ludde

Tack Herr T

2015-01-24 @ 23:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0