En sån dag!

I morse styrde jag fransyskan norrut för ett besök i Edens lustgård. Väl framme inhandlades ett antal olika prylar som skulle förgylla min eftermiddag.
Edens lustgård
 
Väl hemma igen bytte jag om och sadlade på Rosita, för lite bus med gossarna Lundgren och Lindeberg nere i Gyntesbo ravinen. Jag hade bara åkt där en gång tidigare och det var riktigt roliga spår. Det finns till exempel en liten bäck som man kan öva i. Lundgren hade fått hjälp av Sune Olsson med att öppna upp avgassystemet. Resultatet av ombyggnaden var positiv. Den svarar bättre vid gaspådrag och som en bonus låter den inte längre som en symaskin.
Lundgren finjusterar förgasaren
 
När vi övat klart tillbringades resten av dagen i garaget. Först tillverkades ett motorstöd för Jawan. Planen är att putsa upp den lite innan den appliceras i ramen igen. Testade (efter tips av GB Johansson) ugnsrengöring. Den fastbrända oljan sitter som berg, så jag får nog upprepa proseduren några gånger. Jag måste nog slänga tandborsten när jag anser att det är färdigputsat.
Min vackra Jawapuffra
 
Passade även på att demontera bakhjulet på Tysken. Däcket är också avkrängt, så nu återstår bara att stoppa i den nya slangen och kränga på däcket igen. Eftersom vi enbart leker på stubbåkrar och att vintern är i antågande, får det bli spikdäcket igen. Det har alltså inget med min slöhet att göra.
 
 

Kommentarer
Postat av: Svante

Ett till tips, spraya fälgrengöring på aluminiumet så blir det som nytt.

2015-10-22 @ 00:00:23
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Lazon

Citronsyra är ett billigt och bra tips för att få loss inbränd R olja.

2015-10-22 @ 07:54:08
URL: http://www.albinracing.blogg.se
Postat av: Svante

Citronsyra köps lämpligen i storförpackning på Ö.B

2015-10-22 @ 10:28:35
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0