Uppstartardagen

 
 Som vanligt var det ganska många motorer som startades upp denna lite gråkalla Oktoberdag. Jag borde vara mycket nöjd med dagen, för själv hade jag inte en endaste liten puffra att få igång. Detta innebär ju att alla mina leksaker fungerar...........kanske inte sidewingen då. Den puffrans öde har vi lejt bort till expertisen.
En bild på sidewingen som vid tillfället är helt nybyggd.
 
 
Idag fick jag för första gången höra Örjans stjärnmotor, med sin vackra sång. Vid tidigare tillfällen har det stannat vid mer eller mindre seriösa startförsök.
 
Picken startade upp sin lilla Deutzpuffra vid ett par tillfällen.
 
En för mig ny bekantskap i form av en Stockholmsgosse uppflyttad till Borlänge var på plats med en vacker Tändkulemotor.
 
Svante gjorde några tappra försök med sin NSU och till slut gick den nog några varv för helt egen maskin. Tanken är att den här skall sitta som kraftkälla i Nimbusramen.
 
Roger hade lämnat sin Deutz 12:a hemma och pillade istället med betydligt mindre motorer.
 
Slutligen en bild på Säters tuffaste Bernard. Pickolina är lyckligt lottad med denna fantastiska köksmaskin i sin ägo
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0