SM Final

I går var det dags för årets höjdpunkt igen. Av all Isracing jag känner till, så är den svenska finalen någonting utöver allt annat.
Det fanns över en handfull ispiloter som hade viljan och farten att stå som svensk mästare. Som vanligt var det många kracher och det tog hela tre försök innan det andra heatet fick se den rutiga flaggan.
 
Här är starten i A-finalen med Stefan Svensson röd Daniel Henderson blå Ove Ledström vit Robert Henderson gul.
Stefan Svensson var mycket snabb och stod till slut som en mycket värdig segrare.
Min egna favorit, Ove Ledström, var oturligt nog med i en startkrach och där försvann troligtvis guldet för den ödmjuke Ångermanlänningen.
 
Jag funderar lite på Posas och Oves vurpor. Dom enda två som dök på grund av att bakhjulet släppte. Båda dessa piloter åker med Engans nya dämpare som saknar fjäder helt. Kan det vara så att den inte är helt färdigutvecklad än?

Kommentarer
Postat av: Lazon

Angående dina funderingar av vurpor. Ove har ju kört klockrent med dämparen största delen av vintern utan problem. Det finns ju trots allt gränser hur fort man kan köra och jag tror Ove överskred den gränsen i sin vilja att spöa Stefan. Posas vurpa vet jag inte för det gick ju inte lika fort men det snackades på läktaren att han lyfte bakhjulet med benet/foten det har ju hänt förr.
Naturligtvis är det bara mina teorier.

2015-03-22 @ 23:23:15
URL: http://www.albinracing.blogg.se
Postat av: Ludde

I Posas fall var det bakdämparen. Han hade inte ställt om den efter att Ove kört med den i Berlin. I Oves vet jag inte, men jag tvivlar starkt på att en så pass ny produkt redan ska vara färdigutvecklad.

2015-03-23 @ 11:49:44
Postat av: Tomas Larsson

Ludde. Posas förklaring till vurpan i Gävle Dagblad.

– Fjädringen bottnade bak. Jag fick in benet under cykeln och tappade kontrollen berättade Posa efteråt.

Vi hade bägge rätt fast Du hade ju mest rätt. Va skönt att ha lite rätt i alla fall.

2015-03-24 @ 09:37:29
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, missförstå mig inte nu. Det är underbart att två svenskar är med och leder utvecklingen. Jag tror att dämparen behöver köras lite till innan den är helt klar.

2015-03-24 @ 12:26:15
Postat av: Herr T

Blir nog bra bara inte Chopin och mamma Scan lägger sig i såg tendenser i Assen Olsen börja titta bakåt kan bara komma från ett håll

2015-03-24 @ 16:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0