Gälleråsen
Har nu landat lite efter en racehelg ihop med GB Johansson eller Le petit pick, som fransmännen säger. Vi upprättade vårat basläger ihop med det lättsamma Möklinta/Gullvallagänget. Det rådde stor brist på funktionärer, så jag fick agera publik på mycket nära håll vid posteringen efter Trösenkurvan.

I 47-klassen gjorde Gurra gjorde ett mycket lyckat inhopp på lånad BSA.

Gisslarbos skrotbaron körde säkert och tog 4 förstaplatser.

Här har Markus Andersson tagit starten i MCS på sin snabba/dyra BMW, före ett koppel av lång och kortskorpor.

Fick äntligen se Miss Piggy i racefart. Hon går ju in i samma klass som våran Cindy. Jag måste erkänna att jag blev djupt imponerad av grisens väghållning, som verkade klart bättre än Cindys dito. Tänka sig att vi har en sådan fena på rambygge nere i garaget. Hur som helst var det glädjande att se.

Henry Riedels fräcka Lazzarini.

Max Eriksson var totalt överlägsen i Super Mono. Han formligen flög fram med sin Honda 450 och endast en pilot i F1 klassen kunde matcha varvtiderna.
I övrigt blev det en skithelg på Silverstone. Marquez crashade bort med ett framhjulsläpp i blötan. Lite plåster på såret var att Rossi vann och Lorenzo endast var fyra.
Slutligen känns det så bra att Woffinden gick ifrån Pedersen i striden om guldet.
Omöjligheter
Efter dagens besked står det nu helt klart att det är fan så mycket enklare att få denna bil godkännd, än att få Saga godkännd av vetrinär.

Den nybesiktade bilen

Saga med en mycket vass ryttare.
Nya tag
Det har inte blivit så mycket skrivet sedan årsracet i Linköping. Det blev nog lite väl intensivt där.
Mycket har i allafall hänt. Jag har varit på bröllop där Jenny konverterade till Fru Knutas.

Det var en trevlig tillställning där man för en gångs skull kom ur jobbarbyxorna.

Jag har även lyckats slarva bort bilnycklarna till Cissis fransyska. Det blev att åka skambil till Volvo i väntan på att en ny nyckel skall fixas.

Den enorma talangen Darcy Ward krashade i Polen och kommer troligtvis bli sittandes i rullstol. Jag undrar om denna tragedi kommer att utmynna i någon förändring? Klart är att om sporten hade uppfunnits idag, så hade staketet stått minst 20 meter utanför banans yttermarkering. Det mest troliga är nog att det rullar på som vanligt. När Peter förolyckades i Västerås visade utredningen inget särskillt om ett fastfruset staket. Bara att plyfaskivorna skulle varit ännu hårdare. Hur som helst är det en tragedi för Darcy.

Har under dagen åkt lite Tial med Lundgren o Lilja. Vi bestämmde att vi kör ett litet KM nästa ledigvecka.

Nu tar vi nya tag och ser fram mot en fin höst. Vi hörs!
Speedway GP
Dagens Danska GP började ganska trevande men utveklade sig till en bra tävling. Man reagerar dock på den ojämna bedömningen vid krasher. När Tai Woffinden blir utesluten i finalen bör även Kildeman uteslutas när han mosar ut Pedersen. Det är även lite underligt att dessa balanskonstnärer klarar av vilka situationer som helst ena gången, faller lika lätt som en 3 åring utan stödhjul nästa gång. Detta sker oftast i samband med en dålig start från ett bra spår.
Svenskarna hade som vanligt inget med toppstriden att göra. Synd att den i år snabbaste Svensken inte deltar i alla race.

En resa från uppladdning till målgång

Sammanbitna miner

Påklädda

På väg till start

Varmup lap

Bakrakan

Startsvängen

Cindy får vila efter målgång

Prispall

Öldrickning och dusch
Dag tre i Linköping

Racet flöt på riktigt bra till en början. Efter ca 5 varv krokade vi ihop med en Dansk "långskorpa" så att våran vagnskärm sprack. Det blev jobbiga sista varv för det kändes som att jag skulle trampa bort skärmen i alla högerkurvor. Nu höll det ända in i mål och det kändes jävligt bra.

Dag två i Linköping
Gårdagens justeringar gav frukt. Över 4 sekunder kapades vid förmiddagens kval. Ett av helgens stora mål var att kvala in till tävlingen, och det var fixat.

Tävlingen började lite trevande. Vi hade som plan att ta det lite försiktigt i början tills våra däck fått lite temperatur. Örjan fick till en riktig dräparstart och vi var ganska omgående ikapp ett par andra ekipage. Vi höll fast vid planen och kunde på varv två klippa två ekipage och få ligga och åka några ostörda varv. Tävling är alltid tävling, så vi ville nog lite för mycket. Hur som helst höll vi undan.
Cindy höll ända in i mål och vi slutade trea i klassen. Det var en helt obeskrivlig känsla att äntligen få gå i mål. vi firade med en gammal rysschampagne som var ämnad för just detta tillfälle.

Nu var det inte bara vi som firade triumfer.
Trialkamraterna Peter o Anders stoltserade med en första och tredje placering.

Gb Johansson och Alex lyckades även få med lite skrot hem.

På tal om rundbana, inträffade nånting ganska fantastiskt.
Olle Åhnström 96 år och Alexandra Romlin 16 år tävlar på samma oval i Linköping. 80 år skiljer således dessa två gladiatorer. Det var nog så här Gud, Budda eller Allah hade tänkt sig livet skulle vara.

Nu går Team Sidewing i bivack och blickar fram mot morgondagen med tillförsikt.
Tune in, turn on, drop out!