HMS Hedemora Malt Society

Idag hade jag turen att bli inbjuden till HMS. Kvällens tema var ARDBEG. Dom 6 olika sorterna var: Super Nova, Uigeadail, Corryvreckan, Galileo, Ardberg 10 och slutligen Alligator. Många av dom var en riktig smaksesation, men ärligt talat så är man på tok för okunnig i ämnet. Smakar bra, smakar mindre bra, är nog vad jag i skrivadets stund lyckats åstadkomma. Jag blev bl.a kraftfullt nedröstad när jag hävdade att Ardberg 10 hade en doft av Slivoviz. Får nog skylla detta tilltag på Lerhandlarn, som så elakt förstörde mina sinnen igår. Vi hade god hjälp av Ardbeg's Brand Ambassador Kirsty McKerrow. Man är tydligen ganska så lättlurad, för när hon talade om hur gott det var så smakade allt lite bättre. Hur som helst!! En mycket trevlig afton.

Kommentarer
Postat av: lazon

Ölsnobb. All öl är god bara den är kall har jag fått lära mig av en expert. / Tomas

2012-12-08 @ 09:22:46
URL: http://www.albinracing.blogg.se
Postat av: Ludde

Är du helt blind och icke läskunnig? Det är ju för fan Virre och inte Bärs.

2012-12-09 @ 20:58:48
Postat av: Lazon

Jaså det går att använda malt till att framställa råsprit oxå. Är det kjolklädda Babbens klubb som Du besökt? Mystiken tätnar vad bir nästa steg, en studiecirkel i Slivoviz eller Genever?
/Tomas

2012-12-09 @ 23:56:03
URL: http://www.albinracing.blogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0