Tokig i Säter

Idag har jag varit i Säter på studiebesök. Det var inte på Sjukhuset utan hemma hos Gruvbyggare Johansson. Efter en kopp kaffe började turen nere i garaget. Rundbanecyklar och stationära motorer är det genomgånede temat. Jag håller på att köpa min första, (Niklas Bernard) men hos Johansson fanns det närmare tio stycken. Efter att garageturen var avklarad, så for vi iväg till det obligatoriska extragaraget. Där stod ytteligare Speedwaycyklar samt en fin Deutz V10, som suttit i en gammal Skrotare. Nu väntar jag ivrigt på en inbjudan för provstart någon gång i vinter. Det var mycket glädjande att se hur fin Peter Koijs gamla Stelhäck blivit. Nu gäller det att vi får till isen på Brunnsjön eller Holmsjön.  

Kommentarer
Postat av: Svante

Ja är man nog tokig i Hedemora kommer man till Säter, vi i Säter är ju redan på hemmaplan.

2012-10-09 @ 23:16:23
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0