Årskrönika 2014

 
 
 
 På årets sista dag är det läge för sidewings egna lilla årskrönika. Så här ungefär har jag upplevt 2014.
 
ÅRETS MAN: Olle Åhnström. 95-åringen kör fortfarande speedway med en fart som många av oss andra inte skulle fixa.
ÅRETS KVINNA: Utan tvekan min mamma som drar ett tungt lass så att min sjuke pappa skall kunna bo kvar hemma. Det är ett imponerande jobb hon gör.
ÅRETS MEKANIKER: Ludde Knutas som börjar få koll på vilket håll muttrar och skruvar skall dras.
ÅRETS PRISPALL: Dubbelt svenskt i Assen. En bra tävling där Ove vann och Daniel blev tvåa. Övriga svenskar åkte också mycket bra och det var nära att det blev en helsvensk final.
 
 ÅRETS ISRACING TÄVLING: SM-Finalen i Uppsala där Stefan Svensson till slut stod som mästare. En av dom bättre tävlingar jag har sett.
ÅRETS BYGGE: Med risk för hybris säger jag ändå Pissmyran.
ÅRETS DRYCK: Guinness! It tastes like cream and it goes down like velvet. 
ÅRETS SKO: Träbazokas
ÅRETS RÄDDNING: Nikodemus en Torsdagskväll i garaget. Ingen såg skottet, men "Ravelli" låg som en rem i luften. Mycket imponerande.
ÅRETS RÖRMOKARE: Priset gick i år till Skotten Angus McPlopp som till vardags sköter dom offentliga pissoarerna i centrala Aberdeen. Hedemoras cyklande rörmokare, Herr T, var anmäld men juryn lyckades inte bedömma ett enda av den gladlynte rörmokarens jobb. De va väl synd på så rara ärtor!! Nu blev inte Herr T allt för nedslagen av detta, utan han nynnar glatt vidare på Håkan Hellströms, Känn ingen sorg för mig Göteborg.
ÅRETS BESVIKELSE: Tanken var att jag skulle vinna min klass i Hedemora Endurance. Nu höll inte min Westlundare, så jag slutade istället sist. Jävla skit!
ÅRETS PROLETÄR: Lazon
ÅRETS MEST LÄTTSTARTADE: Tysken! När man väl lärt sig snitsen, är det svårt att misslyckas.
 
ÅRETS KOCK: Nils-Erik Nilsson för sina utomordentliga gastronomiska egenskaper.
ÅRETS MC SPORT: Trial med Hedemora TT. Ett ständigt växande gäng.
ÅRETS HJÄLPREDA: Anders Westlund. För ovärderlig hjälp i garaget.
ÅRETS ÖVERRASKNING: När jag efter många år fick höra Örjans stjärnmotor starta och gå.
ÅRETS COMEBACK SOM ALDRIG BLEV AV: Plyhmen. Du är saknad av dina två mekaniker.
Till sist tillönskar jag den eventuelle läsaren ett Gott Nytt 2015
LUDDE: Till hälften skeptiker, hälften livsbejakare och hälften matematiker

Kommentarer
Postat av: Herr T

Lite fel med Hellström å Lazon måste väl vara decenniet s proletär

2014-12-31 @ 17:11:50
Postat av: Lazon

En snygg sammanfattning. Å fan vet om inte omdömet från Herr T värmde en aning kanske dags att satsa på ett partiledarjobb framgent,

2014-12-31 @ 17:33:04
URL: http://www.albinracing.blogg.se
Postat av: Svante

Och detta skrivet av en dataanalfabet enligt egen utsago! Respekt.

2015-01-01 @ 02:04:14
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Herr T

Förlåt Ludde du glömde årets taxi 👣

2015-01-01 @ 02:28:38
Postat av: Ludde

Nej Herr T. Den klassade helt enkelt inte in.

2015-01-01 @ 15:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0