Allt var inte bättre förr!

I går kväll fick vi flytta ner till det  nybyggda kontor/omklädningsrummet. Det var riktigt lyxigt och kommer att bli skitbra, när allt står klart. Vi har fått ett rum för civila kläder och ett för gruvkläderna. Ute vid den nya hissen har alla ett skåp för att låsa in sin lampa i.
Den nya hissen fungerade utmärkt. Den har två våningar och tar över 30 personer i taget. Det kan verka lite, men då snittar en gruvis på 110 pannor så är det bra. Den tog oss ner till 864 på ca 2 minuter och dom nya avstignings nivåerna stämmer mycket bättre med dom nivåer som vi har brytning på. Efter en hel del funderande kommer jag inte på något som var bättre innan. Det är bara att inse att allt var inte bättre förr.
När jag kom hem i morse fick jag som vanligt ett härligt mottagande av Filippa. Hon hängde med ända in på skithuset. Det gjorde ingenting att hon satte sig på Biltemakatalogen så att jag fick skita utan. Sällskapet vägde upp den uteblivna läsningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0