Skatproblem och en stillsam trialsväng

Efter att ha klarat av mina nattskift var det dags att åka upp till stugan och fortsätta det krig som en skata har startat mot mig. Nu är det inte lika drastiskt som det först kan verka. Det är inte en skata av det kvinnliga könet hos arten Homo sapiens utan en skata ifrån fågelriket.
Ett typexempel på en skata av arten Homo sapiens.
Den aktuella skatan Pica pica.
Nu är det så att fågeln fått för sig att bygga bo i trädet på våran gård. Av 3-4000 träd på ön väljer hon just det trädet. Detta är ett krig hon inte kommer att vinna. Har tom lovat Lason file'n när hon är dräpt.
 
Efter avslutad borivning var jag ut på en stillsam skogstur med Montesan. Mina trial vänner var upptagna av annat, så det blev en ensamseglare, som Ove Sundberg skulle ha sagt. 
Bättre bilder än så här blir det inte när man drar en ensamseglare.
 

Kommentarer
Postat av: Herr T

Ja skatorna vet väl inte om att du har förbättrat ditt världsrekord i vrånghet men fi har nog koll på det glöm inte att Lazon vill ha filen rare

2014-05-24 @ 12:10:28
Postat av: Ludde

ja,skatorna brukar ju ha koll på det mesta.

2014-05-24 @ 22:18:19
Postat av: Svante

Det är bara att gilla läget Ludde, skatmaffian tar alltid hem spelet-
(En som vet, bor i Säter.)

2014-05-25 @ 01:08:08
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Herr T

Har du löst skat problemet fi behöver du inte bekymra dig över den skatan får info från KGB å GRU så hon vet att man inte ska ge sig på berg

2014-05-27 @ 19:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0