Motorhelg

Ligger och slappar efter en jobbig motorhelg. Det hela började i Fredags då jag och GB Johansson åkte mot staden med ett helt onödigt hockeylag och illa smakande kaffe. Väl framme i Karlstad fick vi prova hojen ett par varv, eftersom det var en burkning jag aldrig provat innan.
 
Det gick efter några tips från Johansson ganska så bra. Lite ovant att lämna drivhjulet ut på rakorna var det i allafall.
 
Det enda tillbudet var när piloten påväg upp i depån fick för sig att han åkte solohoj varpå det blev lite trångt mellan holken och ett staket.
På Lördagen var det dax för träning. Vi var först ut och fick känna på hur blöt och hal andra svängen var.
Efter sladdning blev banan mycket bättre och den var slät som ett dansgolv.
På eftermiddagen skulle det köras på tid och då behagade Blåmesen att endast gå rent i två varv. Lite tråkigt, men det blir bättre nästa gång.
 
Under Söndagen blev det en liten roadtrip till Halland och Knäred för att handla en till Montesa. För att få plats i isgaraget avyttrades Samanta sent på Lördagskvälle. Nu  hoppas jag verkligen att nya ägaren kör henne lite mer än vad jag gjorde.
Här är Carmensitas syster. Hon heter Rosita efter Krusbär Holms favoritdryck.
 

Kommentarer
Postat av: Svante

Nu börjar det bli lite gubbsjukt med allt yngre senioritor.

2015-05-18 @ 00:47:37
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Herr T

Bra jobbat Ludde men jag undrar om du har kommit in på fel motor .com istället för .......😃

2015-05-18 @ 05:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0